sobota, 11 stycznia 2014

GORCZYCA -> szybszy wzrost włosów

Po miesiącu stosowania maski z gorczycy na włosy mogę śmiało stwierdzić ze DZIAŁA :)
Moje włosy na miesiąc rosną niecałe 2 cm a po kuracji z gorczyca wzrost został przyśpieszony do około 4 cm :D

gorczyca- szybszy wzrost włosów

gorczyca- szybszy wzrost włosów
MÓJ PRZEPIS:
Składniki:
2 łyżki przegotowanej ciepłej wody (nie gorącej!)
2 łyżki zmielonej gorczycy
2 łyżeczki oliwy
pół łyżeczki cukru ( Cukier w tej miksturze łagodzi pieczenie/ szczypanie podczas trzymania gorczycy na skórze głowy, jeśli pieczenie jest zbyt intensywne to kolejnym razem można zwiększyć ilość cukru )
1 żółtko ( Dodać na samym końcu po zmieszaniu wcześniejszych składników. Nie dodawać do bardzo ciepłej mikstury ponieważ jajko się "zważy"

WYKONANIE:
- zwilżyć włosy i osuszyć z nadmiaru wody
- nakładać miksturę tylko na skalp najlepiej pędzelkiem do farbowania włosów
- wmasować miksturę ( masować przez około 5 minut)
- na końcówki można nałożyć olej ( kokosowy, migdałowy, oliwę z oliwek,  lub inny)
- nałożyć czepek lub woreczek foliowy a na niego ciepły ręcznik
- czekać godzinę
- zmyć ciepłą wodą
- umyć włosy szamponem i nałożyć odzywkę
- wykonywać co tydzień ( NIE częściej) przez 5- 6 tyg
MÓJ PLAN WYKONYWANIA MASKI 




gorczyca- szybszy wzrost włosów


75 komentarzy:

  1. ja kiedys zaczelam wlasnie robic te maske i po 2-och uzyciach tez widzialam efekty ... ale potem zapomnialam o niej ;D Nie piekla mnie skora glowy ani nic :) 4 cm gratulacje :D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzone działanie :) jeden minus to że jest to troszkę pracochłonne ale warto :)
      Dziękuję :)

      Usuń
  2. Kurde zrobilabym, ale troche sie boje, ze mi wszystkie wlosy wypadna, tak jak kiedys byla historia o jakiejs tam dziewczynie.. Chociaz tylko na godzine.. nie wiem.. Nie mialas zadnych obaw?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również obawiałam się, gdyż nie wszystkie opinie które czytałam były pozytywne ale zaryzykowałam i nie żałuję :) a co do wypadania włosów to możliwe że po tyg albo 2 może wypadać trochę więcej włosów ale to dlatego że nowy włos który wyrasta musi wypchnąć stary włos, nie powinno to niepokoić ponieważ to jest naturalne, podczas kuracji suplementami tez po pewnym czasie można zauważyć że więcej włosów wypada niż przed kuracją a później widać efekty przyrostu włosów :)
      U mnie w tym przypadku nie było żadnych objaw wypadania włosów czy innych, jedyne co to delikatne szczypanie podczas trzymania maski, które po 10 min mijało :)

      Usuń
  3. Jak myślisz, czy bez jajka można stworzyć taką miksturkę? Czy jest to składnik,którego nie da się wyeliminować z przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że można stworzyć ale na pewno nie będzie takich samych efektów. Jajko w tej miksturze jest bardzo ważne, a dokładnie samo żółtko które jest źródłem wielu witamin ( wit A, wit z grupy B w tym kwas foliowy, wit E) czy minerałów ( żelazo, fosfor ) które są niezbędne do prawidłowego i szybszego wzrostu włosów, a jednocześnie ma właściwości pielęgnujące i wzmacniające. Sama gorczyca może spowodować że włosy będą szybciej rosły ale nie będą tak dobrze odżywione, nabłyszczone, miękkie, mocne... więc lepiej nie rezygnować z tego składnika :)

      Usuń
    2. a czy zamiast oliwy można zastosować coś innego??

      Usuń
  4. oooo to jest idealny sposób dla mnie :) zawsze mnie męczyło stosowanie codziennie lub nawet dwa razy dziennie wcierek, więc opcja w której raz w tyg coś nakładam a i tak są efekty jest dla mnie wybawieniem :) bardzo dziękuje za tego posta mam nadzieje że sprawdzi się i u mnie :) myślisz że dla efektu można zamienić jedną łyżeczkę z oliwy na olejek rycynowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama stosowałam wcierkę jantar i były efekty... ale dopiero po miesiącu i nie tak duże jak po gorczycy.
      Jak najbardziej można oliwę z oliwek zastąpić olejkiem rycynowym ale zastanawiam się czy nie będzie problemu z jego zmyciem bo jego konsystencja jest gęstsza i bardziej "lepka". Ale najlepiej wypróbować przy 1 masce i jeśli nie będzie problemu przy zmywaniu to stosować dalej a jeśli ciężko się będzie zmywała to zamienić na oliwę :)
      Trzymam kciuki:) i mam nadzieje że przyrost będzie widoczny i duży :)
      PS: Będę wdzięczna jeśli odpiszesz za jakiś czas jak efekt i zapraszam na fanpage na FB :)

      Usuń
    2. Oki postaram ci się za miesiąc napisać :) jak narazie moje pasemko kontrolne ma długość 35.5 cm ( z "grzywki") a włosy sięgają do połowy ramion. Marzą mi się takie do talii, a przy moim okropnie wolnym przyroście (ok 0.75 cm na miesiąc) mogę tylko o tym pomarzyć bo nie lubie mieć brzydkich włosów więc zazwyczaj je co 2-3 miesiące przycinam.

      Usuń
    3. właśnie to podcinanie ;/ dobrym rozwiązaniem by tu było wykonywanie co 3 tygodnie kuracji keratynowej to bardzo wzmacnia końce i wtedy wydłużamy ten czas podcinania np do 4- 5 miesięcy. Właśnie planuje się zaopatrzyć w takie coś bo inaczej to wiecznie będę zapuszczała włosy :)

      Usuń
    4. użyłam kiedyś ale nie zauważyłam jakiejś znaczącej różnicy w stanie włosów. Moje włosy jakoś nigdy nie przepadały za proteinami, laminowanie żelatyną leczyłam dwa-trzy tygodnie. Porobiłam zdjęcia włosów przy głowie, bo będę liczyła przyrost przez odrost po hennowaniu (obecnie 3 cm). zmielonej gorczycy nigdzie nie dorwałam więc kupiłam całą i jutro sobie zmielę:) za miesiąc dam ci znać jak efekty :)

      Usuń
  5. Ciekawy przepis, może wypróbuję, ale boję się, że włosy zaczną mi jeszcze gorzej wypadać ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno stan Twoich włosów się nie pogorszy wręcz przeciwnie, ale może się tak zdarzyć ze np po tygodniu albo 2 będzie troszkę więcej wypadało włosów ale za to na głowie pojawi się dużo baby hair czyli tych nowych malutkich włosków. Jest to normalne ponieważ jak wyżej pisałam stary włos po pewnym czasie musi zostać wypchnięty przez nowo rosnący włos i jest to normalne i wręcz prawidłowe ze od 50 do 100 włosów dziennie wypada. Niepokojący był by fakt ze przez dłuższy okres nie wypada nawet malutka ilość włosów i nie pojawiają się nowe na głowie... wtedy możemy się obawiać ze mieszek włosowy obumarł i z niego nie wyrośnie już żaden włos ;/
      Tak że bez obaw na pewno nie zaszkodzi tym bardziej że w tej masce są takie składniki jak jajko czy oliwa z oliwek :)

      Usuń
  6. Ostatnio czytałam o tym na jakimś forum ale na końcu okazało się, że nic nie daje :D Dzięki Tobie chyba spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czytałam kiedyś że nie ma efektów ale jestem żywym dowodem że na niektórych działa :)
      Wytrwałości i systematyczności a efekty na pewno będą. :)

      Usuń
  7. chyba się skuszę.
    Fajny blog, jeszcze tu na pewno wróce

    _______________________________

    mój blog o naturalnej pielęgnacji włosów i nie tylko;
    http://raspberryandstrawberrybeauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło :) na pewno zajrzę na Twojego bloga :)

      Usuń
  8. jestem po drugim tyg , stosowania tego specyfiku , jak narazie sie zawiodłam !! zero efektów , chyba bede musiała uzbroić sie w cierpliwość i poczekać aż włosy urosną naturalnie .. :// ale bede jeszcze działac z gorczycą 4 tyg , czekając na efekty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się nie poddawać szybko. Życzę by efekt się pojawił :)

      Usuń
  9. Witaj w koncu jakies pozytywne zdanie o tej maseczce. Wszedzie tylko czytam ze to glupie ble ble niszczy wlosy. Otoz ja tez ja wyprobowalam i potwierdzam rowniez wlosy urosly mi 4 cm w miesiac a normalnie 1,5- to chyba niezle. Wlosy absolutnie nie sa zniszczone, u mnie pieknie blyszcza i sa miekkie (pewnie zasluga oleju). Troche mnie jednak odrzuca to nakladanie tej gorczycy sypie mi sie okropnie a potem ciezko mi zmywac , cala lazienka brudna tez. Ale jak ktos potrzebuje szybciej zapuscic wlosy to polecam działa. Mnie nic nie szczypalo moze nie mam wrazliwej skory glowy, nic nie czulam az sie dziwilam ze dziala bo niby mialo szczypac i cos tam pobudzac :)))) Mam tez pytanie bo mowia ze to trzeba miesiac stosowac, a mozna po jakims czasie znow?? Czy tylko raz? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że działa ta metoda. :) Np na dużą ilość osób działa np wcierka jantar czy saponics, a u mnie po 2 mies regularnego codziennego wcierania nic ... żadnych efektów przyrostu oprócz zmniejszenia wypadania. Także zawsze warto testować na sobie każdy sposób i nie sugerować się negatywnymi opiniami. :)
      A co do stosowania to tak wyczytałam ze powinno się tą maskę stosować przez 4- 5 tyg następnie zrobić przerwę ok miesiąca i ponownie można. Ja własnie rozpoczęłam kolejny miesiąc z gorczycą po kilkutygodniowej przerwie:)

      Usuń
  10. gdzie można kupić zmieloną gorczyce ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam pojęcia gdzie można kupić gotową zmieloną ;/ ja kupuje gorczyce w postaci ziarenek i mielę ją w młynku do kawy, można też rozdrobnić ją tłuczkiem :)

      Usuń
    2. ja wlasnie mecze sie tluczkiem lub walkiem do ciasta bo mama mi zabrala mlynek od kawy bo mowi ze potem bedzie musztarda smierdzialo (nawet jak go umyje) :)

      Usuń
    3. ojj to faktycznie męczące i czasochłonne;/ . Znalazłam na allegro mieloną gorczyce oraz na tej stronie:
      http://www.kraina-przypraw.pl/towar.61.gorczyca.mielona.html
      http://allegro.pl/gorczyca-mielona-biala-100g-od-skworcu-sa-i3974494987.html
      :) może ułatwi Ci to tworzenie tej mikstury :)

      Usuń
    4. Można kupić już gotowa maskę ja właśnie zamówiłam i stosuje .

      Usuń
  11. a to ma być czarna czy biała gorczyca ? Bo ja nakładam białą

    OdpowiedzUsuń
  12. ta gorczyca ma być biała czy czarna ?

    OdpowiedzUsuń
  13. w jakis sklepach ze zdrowa zywnoscia albo ekologiczna albo z roznych krancow swiata? tez troche sie nameczylam zanim ja znalazlam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mozna ja znalesc w roznych supermarketach np z Prymat czy Kamis.

      Usuń
  14. ja uzywam najzwyklejszej gorczycy bialej z supermarketu. Kupuje taka za 0,79 gr i miele i tyle, i dodaje reszte skladnikow. Bez zadnej filozofii. Na mnie działa, moze nie 10 cm porostu jak czytalam ale 3 napewno na miesiac, a to juz nie tak zle :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy maskę można stosować 2 razy w tyg? Oraz czy można zastosować olejek rycynowy zamiast żółtka? Nie lubie masek gdzie jest zółtko. Mam jakiś uraz do zapachu oraz przez to, że mamy ciepla skórę głowy i się ścina. :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej nie polecam stosowania czesciej niz 1 raz w tyg. olejek rycynowy jak najbardziej ale proponowalabym nie rezygnowac z zoltka ze wzgledu na wlasciwosci i swietny wplyw na wlosy ale jesli nie chcesz go uzywac to sprobuj maski bez jajka 2 -3 razy a jesli nie bedzie efektow to bedzie konieczne zastosowanie go :)

      Usuń
  17. Gorczyca czarna czy biała ???

    OdpowiedzUsuń
  18. Też o tym czytałam o tej gorczycy, jednak bałam się ze względu na ewentualne podrażnienia :(
    Ale myślę, że spróbuje. Czemu tą kurację stosuję się tylko przez 6 tygodni ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować ponieważ są efekty:), a jeśli jest obawa o podrażnienie skalpu to można przy pierwszym użyciu zmniejszyć ilość gorczycy np do 1 łyżki i jeśli będzie wszystko ok to można stosować spokojnie 2 łyżki. :)
      Tą kuracje stosuję się przez kilka tygodni ponieważ jest to w pewnym stopniu "szok" dla włosów gdyż rosną one szybciej, wszystkie procesy idące za wzrostem muszą zostać przyspieszone i lepiej dać im odpocząć po takim przyspieszonym wzroście. Stosując ta maskę częściej niż raz w tyg i dłużej niż przez te kilka miesięcy może mieć odwrotne efekty od zamierzonych w efekcie podrażnień,wypadania włosów . Wszystko z umiarem i z rozsądkiem i nie ma obaw że wystąpią skutki uboczne :) i po 1-2 miesięcznym odpoczynku można spokojnie powrócić do nakładania gorczycy :)

      Usuń
  19. Chciała bym się spytać bo w innych maseczkachpiszę że musztarda a ty gorczyca to czy to ??? a tą gorczyce gdzie mieliłaś????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorczyca to główny składnik musztardy w której tez znajdują sie inne składniki które moga podrażnić skórę głowy wiec lepiej nie nakładać musztardy. Ja zmieliłam ją w młynku do kawy.

      Usuń
  20. a to jak już ta gorczyca to meże być biała ?? wyślij linka swojej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.google.pl/images?q=gorczyca+bia%C5%82a&hl=pl&tbm=isch&ei=fFDRU-ejJeHf4QTw_4DAAw&start=20&sa=N#i=10

      Usuń
  21. mam pytanie: proszę odpowiedzieć :)
    czy zamiast olejku, można zwykły olej? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej oliwę olej kokosowy, rycynowy lub inny przeznaczony do włosów ale zwykly raczej nie:)

      Usuń
    2. dzięki za odp. Czytałam gdzies ze można. Ja ostatnio go zastoswała, bo nie miałam oliwy, ani okeju kokosowego, a nie chciałam rycynowego, o i tak mam ciemne włosy i nie chcę jeszcze bardziej ich przyciemniać ;/ . Ostatnio właśnie taki dałam, nic mi sie po nim nie stało, ale nie wiem cy on czasem nie powoduje ze włosy są matowe?

      Usuń
  22. Hej konsystencja tej mikstury ma byc gesta czy bardziej plynna?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
  23. Tez robiłam te maseczke, ostatnio troche o niej zapomnialam. U mnie dzialala dobrze. Ok. 4 cm przyrostu przy regularnym stosowaniu. Skora mnie nie piekla ani nic, ale strasznie ciezko te gorczyce sie zmywa, lazienka calA brudna, no ale efekt jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super i gratuluję efektu :) ciezko się zmywa ale dla takiego efektu warto :)

      Usuń
  24. A łatwo to będzie zmyc?? zrobilam i obawiam sie bo ma grudki....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o zmywanie to należy wykonac 2-3krotne mycie. Można tez po nałożeniu gorczycy nałożyć na długość włosów wybrany olej plus maska. Dodatkowo zregeneruje włosy i jednocześnie ulatwi splywanie gorczycy :)

      Usuń
  25. Oliwa z oliwek czy jakaś specjalna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oliwa z oliwek ale jeśli nie ma sie jej to można zastąpić czym innym np olejem kokosowym, olejkiem rycynowym, olejem lnianym itd byle by było coś co natłuszcza

      Usuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. U mnie przyrost 3 cm na miesiąc

    OdpowiedzUsuń
  28. Hi dziewczyny.Wlasnie mam maseczke na glowie:)Zaczelam pierwszy dzien kuracji!:)Nie mogę doczekać się efektów końcowych.Dam znac za miesiąc jak u mnie to wyglada.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja kupiłam gorczycę w sklepie internetowym
    www.sklep.gorczyca.com.pl
    Dzwoniłam do nich i mają również mieloną gorczycę.

    OdpowiedzUsuń
  30. Czy można tą maseczkę stosować np 2 miesiące i dłużej czy należy zrobić jakąś przerwę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze zrobić przerwę po miesiącu stosowania lub półtorej:) żeby włoski a dokladnie ich cebulki miały chwilę przerwy

      Usuń
  31. Wczoraj zrobiłam pierwszy raz, mam nadzieje ze będa jakieś efekty :D ✌

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziś zrobiłam już 3 raz. Chyba tylko o 1 cm są dłuższe :(

      Usuń
    2. A jaki jest twój średni przyrost włosów na miesiąc?

      Usuń
  32. Ja w czwartek robiłam pierwszy raz , jestem optymistycznie nastawiona do efektow ;d
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  34. Maseczkę nakładać na całą długość włosów? :))

    OdpowiedzUsuń
  35. Zawiodlam sie bardzo:(w tamtym tygodniu maseczke nakladalam 5raz i przyrost zerowy! Hm..no coz moje wloski nie lubia chyba sie z gorczyca, poniewaz robiłam dokładnie krok po krok jak jest opisane i efektow brak + sam fakt ze prze dodatkowe 5 tygodnii pilam regularnie dzien w dzien drozdze, bleh!. Wloskow nie podcinalam ani same się nie krusza, praktyczny brak tzw bialych kulek i rozdwojen na wlosie. Czy ktos wie czym moze byc spowodowany brak jakiegokolwiek efektu po za delikatnoscia wlosa? :))

    OdpowiedzUsuń
  36. Heej , chcialam zapytac czy mozna uzuwac na dlugosc wlosow czy tylko na skore ?

    OdpowiedzUsuń
  37. Czy to jest gorczyca biala cala?

    OdpowiedzUsuń
  38. a czy taki szybki nagły wzrost nie wpłynie na późniejszy wzrost? (Po zakończeniu stosowania)mam na myśli ze włosy będą wolniej rosły lub coś

    OdpowiedzUsuń
  39. Czy można dodać do tej maski jeszcze papryczkę chilli w proszku ???

    OdpowiedzUsuń